Zhubněte po italsku

Středomořská strava je jednou z nejúčinnějších diet, která podpoří vaše zdraví. Středomořská kuchyně je vynikající díky potravinové pyramidě, která jednoduchým způsobem představuje množství a druhy potravin, které se mají konzumovat.

Tato dieta pochází od břehů Středozemního moře, z oblasti jižní Itálie, Řecka, Španělska, Portugalska a Maroka. Je to strava s nízkým obsahem červeného masa, sladkostí a alkoholu. Studie z Velké Británie ukázala, že snižuje výskyt rakoviny prsu o 40 %.

Pravidla:

Příklad vyvážené středomořské stravy se točí kolem těchto základních principů:

Denně byste měli jíst:

3 porce nerafinovaných obilovin (těstoviny, rýže, chléb, špalda, oves), 3 porce ovoce, 6 porcí zeleniny, 2 porce mléka a mléčných výrobků, neperlivá voda a olivový olej.

Týdně:

5-6 porcí ryb (lepší, pokud jsou bohaté na omega 3), 4 porce bílého masa, 4 porce oliv, luštěnin a ořechů, 3 porce brambor, 3 vejce a 3 sladkosti. Červené maso je povoleno 4krát za měsíc.

U týdenní nízkokalorické středomořské stravy stačí zvážit porce a nepřehánět to s dochucováním. Příkladem středomořské stravy je toto menu s denním příjmem1400 kalorií.

Jídelníček:

Snídaně i obě svačiny jsou každý den stejné. Zvolte ovoce, které obsahuje méně cukrů, např. lesní plody, jablko, hruška.

Snídaně: 200 g polotučného mléka, 30 g celozrnných sucharů, 30 g marmelády

Dopolední svačina: 150 g ovoce

Odpolední svačina: 100 g ovoce

Pondělí

Oběd: zelenina, 100 g mozzarelly, 30 g rýžového chlebíčku, 15 g olivového oleje

Večeře: zelenina, 100 g grilovaného krůtího prsa, 15 g rýžového chlebíčku

Úterý:

Oběd: zelenina, 60 g rýže, 15 g olivového oleje, 100 g loupaných krevet

Večeře: 120 g lososa, zelenina, 10 g olivového oleje, 15 g rýžového chlebíčku

Středa:

Oběd: salát, rajčata, 100 g sýru feta, 15 g extra panenského olivového oleje, 30 g celozrnného chleba

Večeře: 120 g kuřecího prsního masa, 15 g rýžového chlebíčku, 10 g olivového oleje

Čtvrtek:

Oběd: zelenina, 100 g tuňáka, 30 g celozrnného chleba, 15 g olivového oleje

Večeře: 40 g čočky, zelenina, 10 g rýžového chlebíčku, 10 g extra panenského olivového oleje

Pátek:

Oběd: 120 g cizrny, zelenina, 20 g olivového oleje, 30 g celozrnného chleba

Večeře: 200 g tresky, 15 g krekrů, 10 g olivového oleje, zelenina

Comments are closed.