Které ořechy si dopřát, když držíte dietu?

Ořechy jsou nutričními specialisty přímo doporučovány. Jedná se o lahodnou potravinu, která je bohatá na výživné sloučeniny, především na vlákninu, mastné kyseliny – Omega-3, bílkoviny, a také vitamíny a minerální látky. Některé z nich nám dokonce mohou pomoci se spalováním tuku v oblasti břicha. V případě, že byste chtěli využít sílu vynikajících ořechů, máme pro vás výčet těch, které jsou nejlepší a nejvhodnější.

orechy

Vlašské ořechy

Věříme, že jistě všichni znáte plody ořešáku. U nás roste snad na každé zahradě, ale i na okrajích polí. Lze si je tedy jednoduše nasbírat a využít tak jejich sílu. Obsahují velké množství Omega-3 kyselin, bílkoviny a vitamíny B1, E a B6. Z minerálních látek je zde zastoupen hořčík, měď a zinek. Dokonalé složení, které podpoří dobrou psychiku, krásné vlasy, nehty a kůži a zároveň chrání vaše srdce. Vlašské ořechy mají velké množství vlákniny, proto budou ideální při hubnutí. Ořechy se doporučuje jíst ráno, dokáží totiž na dlouhý čas zasytit a vy tak nebudete mít potřebu něco neustále jíst.

Mandle

Mandle jsou známé snad po celém světě. Hořké pecičky mandloní byly dříve indiány využívány jako jed. To ovšem stále platí, ale pouze pro ty mandle, které mají výrazně hořkou chuť. Obsahují totiž větší množství kyanidu. Pokud se ale hořkým mandlím vyhnete, což jistě vyhnete, protože se takové kousky u nás téměř nevyskytují, mohou vám nabídnout Omega-3 kyseliny, bílkoviny, sacharidy, mangan a vitamíny B2 a E. Opět díky vysokému množství vlákniny, vás mandle zasytí na dlouhý čas.

Kešu

Kešu oříšky jsou velmi oblíbené. Dobře se pojídají a mají lahodnou a nasládlou chuť. Vzhled jader se odrazil i na pojmenování stromu, jde o ledvinovník západní, který pochází z Brazílie. Kešu ořechy jsou bohatým zdrojem magnesia pomáhající našemu tělu s tuky i s hladinou cukru v krvi. Najdeme v nich čtvrtinu doporučené denní dávky hořčíku, který hraje velkou roli při podpoře paměti, zlepšení imunity a zpomaluje proces stárnutí. Mimo hořčíku kešu ořechy obsahují i větší množství zinku a železa. Tím výčet výhod jistě nekončí. Dokonce mohou pomoci při revmatických bolestech. A to nejlepší nakonec – kešu jsou nejen nejlahodnější, ale také jsou nejméně kalorické a obsahují poměrně hodně vlákniny, takže vás dokáží nasytit na dlouhý čas.

Závěrem

Nyní už víte, že dopřát si několik ořechů denně jistě bude prospěšné pro zdraví jedince. Možná ale stále tápete, zda budou oříšky ideální při hubnutí. Jednoznačná odpověď neexistuje, protože každý člověk je jiný, někdo má přes den více aktivity, jiný zase méně. Ořechy jsou jednoznačně výživovými poradci doporučovány, a to i při redukční dietě. V takovém případě se ale snižuje množství konzumovaných kusů. Pokud si dáte ořechy například s bílým jogurtem a ovocem ke snídani, rozhodně uděláte dobře a na celé dopoledne budete zasycení.

Comments are closed.