Jaké jsou nejčastější výmluvy, kvůli kterým lidé nedrží dietu?

diet 6Lidé mají často stále stejné výmluvy a důvody, proč nedržet dietu a nestravovat se zdravým životním stylem. Nejčastěji se jedná o strach z finanční náročnosti, výmluva nedostatku času, lidé si také často mylně myslí, že mají předem danou genetiku a ani změna stravy by k hubnutí nepomohla a nebo se objevují také názory, že zdravá strava a dieta je pouze o hladovění a pokrmech bez chuti. V dnešním článku se blíže podíváme na ty nejčastější výmluvy, které si blíže rozebereme a dozvíte se, jak daný problém vyřešit.

1. “Na dietu nemám dostatek času”

Nedostatek času, denní zaneprázdněnost je nejběžnější výmluvou, která se objevuje jako důvod, proč lidé nedrží diety. Lidé jsou v dnešní době velmi zaneprázdnění, žijeme v uspěchaném čase, kdy pracovní doba je často delší než 12 hodin denně, ale to není důvod, proč nedržet dietu a nestravovat se zdravým životním stylem. Na dietu nemusíte mít spoustu času, je důležité si připravit svůj postup v přípravě jídel. Prvním tipem je příprava jídel na několik dní dopředu, kdy může být oběd s večeří shodný, k svačině můžete zvolit pokrmy s minimální přípravou – například řecký jogurt s ovocem, tmavé pečivo se šunkou nebo mozzarellu s rajčaty. Snídaně může být také za pár minut hotová, míchaná vajíčka s žitným chlebem Vám zabere maximálně 10 minut denně. Krabičkování, plánovaní jídla dopředu a výběr rychlých svačin je odpovědí, jak se nevymlouvat na nedostatek času.

2. “Zdravé jídlé je příliš drahé”

Myslíte si, že zdravé jídlo je dražší a finančně náročnější než nezdravé? Opak je pravdou. Ovesné vločky pořídíte do 20 korun a stačí k přípravě ovesných kaší na celý týden, naopak taková nezdravá plněná taštička tvarohem bude stát rovněž okolo 20 korun, ale vystačí pouze na jednu jedinou snídani. Vybírejte si zdravé suroviny, které jsou finančně méně náročné, ale přesto kvalitní a zdravé. Pro lepší představu Vám nyní dám i několik tipů: Ovesné vločky, rýže, těstoviny, brambory, drůbeží maso, tvarohy a jogurty, vejce, zelenina, ovoce. Jaký je tedy tip, jak se stravovat zdravě a nevybílit celou peněženku? Hledejte zdravé, levné, ale kvalitní suroviny, které využijete do více pokrmů a nejsou pouze na “jedno použití”.

3. “Mám špatnou genetiku, proto nehubnu”

Další častou výmluvou je názor, že máme v genech, zda budeme hubení či obézní a ani zdravá strava to nezmění. Genetiku opravdu nezměníme, ovšem pouze 1 procento lidí má v genech obezitu, která je těžce změnitelná, ostatních 99 procent lidí své tělo změní snadno. Každý jsme jiný somatotyp, který nezměníme, ale můžeme změnit své stravovací návyky, které určí, jakou postavu budeme mít. Moje rada tedy zní: Nevymlouvejte se na svou genetiku, kterou nezměníte a není důvodem obezity, ale změňte své stravovací návyky, které nahradíte zdravými.

4. “Zdravé jídlo není dobré”

Že zdravé jídlo není dobré a je pouze bez chuti? Máte asi na mysli kuřecí na vodě se zeleninou, že? Zdravé jídlo ovšem nemusí být nuda a nemusí být bez chuti, naopak Vás může svou chutí mile překvapit a může Vám daleko více chutnat než jídlo nezdravé. Zdravá strava má být pestrá, plná všech živin, proto čerpejte potraviny z různých zdravých zdrojů, zkoušejte nové recepty a nové ingredience, hrajte si s chutěmi a kombinacemi a brzy zjistíte, že i zdravý strava je velmi chutná a jídlo Vás doslova baví. Inspiraci můžete najít na internetu nebo na sociálních sítích, například na Instagramu je spoustu profilů s inspiracemi a recepty zdravých pokrmů slaných i sladkých.

Comments are closed.