fbpx
Změňte si svůj život!

váha

Nezkoušejte zhubnout pokud neznáte svůj index hubnutí.

dozvíte se více

Objednejte se

poradce

Z konzultujte se svým výživovým poradcem pomocí diagnostiky své možnosti zdravého hubnutí.

dozvíte se více

Nemůžete zhubnout?

žena

Proč nefungují obecné diety?

Každý z nás má jiný otisk prstu, stejné je to i s Vaším metabolismem.

dozvíte se více

Začněte ještě dnes!

akční nabídka


CENA 400 Kč PRO TENTO DEN!

(samostatně 1 200 Kč)

*Akční cena platí pro první návštěvu klienta v poradně.


dozvíte se více

Ketonová dieta

ketonová dietaTvůrcem této diety je americký doktor Robert Atkins, zastával svou teorii na vznik cukrovky a obezity u lidí. Byl zcela předsvěčený, že sacharoza (cukr) a bílá mouka má hlavní podíl na propuknutí chorob. Proto si vytvořil vlastní potravinovou pyramidu, jen dospod namísto obilovin a pečiva dle doporučení, dal jen maso. Než tato metoda pronikla do společnosti stala se ve Spojených státech amerických velkým hitem.

Hlavním základem této diety je především omezení cukru na 25g na den. zakázany jsou především všechny sacharidové potraviny (pečivo, těstoviny, atd). V této dietě je hlavně povolena konzumace tučného masa, mléčných výrobků, másla a některých druhů zeleniny.

Ketonová dieta napodobí proces změn v organismu hladověním.

Příklad jídelníčku ketonové diety 

Snídaně: Míchaná vejce se zeleninovou oblohou.

Svačina I.: Bílý jogurt.

Oběd: Dýňová polévka. Losos na másle se salátem z rukoly.

Svačina II.: Sýrový talíř.

Večeře: Rajčata s mozarellou pokapaná olivovým olejem.

 

Zdravotní důsledky

Ketonová dieta se nehodí pro každého!

Rozhodně je nevhodná pro jedince s metabolicky podmíněnými onemocněními (cukrovka, dyslipidémie = porucha metabolismu tuků), kde by lačnění a zároveň dieta s vyšším množstvím tuků mohla velmi rozhodit fungování organismu.

Přestože škodlivé působení krátkodobě praktikované ketonové diety nebylo prokázáno, jistá rizika zde hrozí. Z pohledu dlouhodobé konzumace takovéto stravy, zvyšuje dieta riziko chorobných změn na cévách.

K pozdějším vedlejším účinkům se hlásí ledvinové kameny (5-6%, z vysokého příjmu bílkovin), dyslipidémie a zácpa. Zácpa je mimo jiné obvyklou komplikací diety způsobená nízkým obsahem vlákniny.

 

Chci se dozvědět více »